آخرین اخبار

تحول در میدان با سیاست‌گذاری‌های جدید در عرصه تعلیم و تربیت

معلّم کارآمد علاوه بر لایه تربیتی به لایه‌های اجتماعی و سیاسی نیز توجه دارد
اشتراک گذاری

به گزارش خبرنگار جمعیت فرهنگیان جوان، دوره سازوکارهای سیاست گذاری تعلیم و تربیت با مشارکت هشت استان در تهران به مدت سه روز آغاز شد. علی فلاحتکار دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان در افتتاحیه این دوره نخست به تشریح آن پرداخت و بیان کرد: آن مسئله ای که دغدغه مشترک تمام تحول‌خواهان آموزش و پرورش است این است که سازوکارهای فعلی سیاست‌گذاری، ما را به آن قلّه مطلوب نمی‌رساند به همین خاطر است که نیاز به سازوکارهای جدید سیاست‌گذاری حس می‌شود که بتوان از طریق آن نظام اولویت‌بندی میدان را تغییر دهیم و راه‌حل این مسئله شکل‌گیری جمع‌هایی است که بتواند نظام اولویت‌بندی تعلیم و تربیت را به ما نشان دهد و برگزاری دوره سازوکارهای سیاست‌گذاری تعلیم و تربیت نیز در جهت تربیت همین افراد است.
محسن خاکی پژوهشگر مسائل تعلیم و تربیت سخنران دوم این افتتاحیه بود. خاکی صحبت‌های خود را با محوریت عدالت آموزشی آغاز کرد وی ساختار تبعیض آمیز درآمد را منشا عدم توازن رشته‌ها و ناکارآمدی هدایت تحصیلی دانست و مدارس خاص را به ضرر پیشرفت اقتصادی و مانع ارتقای مدارس دولتی دانست.
خاکی با تاکید بر ملّی شدن مطالبات و تحولات تربیتی بیان کرد: تحولات تربیتی اگر بخواهند مصداق و ضریب ملی پیدا کنند باید بر روی تحولات اجتماعی متمرکز شوند بدین معنا که تفکرشان تنها صنفی نباشد بلکه مطالبات را در قیاس ملّی بیان کنند
وی در پایان گفت: معلمی کارآمد است که علاوه بر لایه تربیتی، لایه اجتماعی و لایه سیاسی را هم بشناسد و به این سه لایه به عنوان یک کل واحد توجه کند نه به صورت جداگانه در این صورت می‌توان امیدوار بود که این معلّم بتواند حرکتی برای توسعه آموزش و پرورش انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *