آخرین اخبار
در نشست با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد:

مدرسه، محور پیشرفت محله و شهر / فضای مناسب ورزشی و زیستی دختران در مدارس مورد توجه قرار گیرد

نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با گروه‌های جهادی حوزه مباحث تربیتی صبح یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور گروه‌های مردمی و جهادی و برخی از اعضای جمعیت فرهنگیان جوان برگزار شد. در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، مسئولان و گروه‌های جهادی با رویکرد […]

اشتراک گذاری

نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با گروه‌های جهادی حوزه مباحث تربیتی صبح یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور گروه‌های مردمی و جهادی و برخی از اعضای جمعیت فرهنگیان جوان برگزار شد.
در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، مسئولان و گروه‌های جهادی با رویکرد تربیتی در سراسر کشور برگزار شد، ضمن بیان دغدغه‌ها و مسائل تربیتی به راه‌کارهای حل این مسائل نیز پرداخته شد. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر وظیفه خانواده در تربیت و تعلیم تاکید کرد: ما باید مردم را برای طرح های فرهنگی‌مان مجاب کنیم، فقط یک گروه خاص طراحی برنامه فرهنگی ندارد، مردم را در کنار کار فرهنگی داشته باشید.

مدرسه، محور پیشرفت محله و شهر

عباس بازدار دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان بوشهر ضمن طرح مسئله با موضوع مدرسه، محور پیشرفت محله و شهر به بیان فرصت‌های قابل دستیابی ازجمله توسعه فرصت‌ها و موقعیت‌های تربیتی، موقعیت‌ها و میدان‌های حقیقی بدور از شعارزدگی و ناکارآمدی در مدرسه و توان پیشرانی نوجوانان در جامعه پرداخت.

دبیر جمعیت فرهنگیان استان بوشهر با تاکید بر تعدد و تنوع معلمان و دانش‌آموزان گفت: اگر بتوانیم تنها ۵ درصد معلمان و دانش آموزان را بصورت پراکنده در مدارس سراسر کشور داشته باشیم، می‌توانیم علاوه بر پرداختن بر مسئولیت اجتماعی مدارس جهت حل مسائل اساسی جامعه محلی، به پیشرفت نظام تعلیم و تربیت کشور کمک شایانی کنیم.

بازدار ضمن تاکید بر ظرفیت‌های مردمی افزود: در استان بوشهر، باشگاه آب و سامانه دانش‌آموزی از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگیان و دانش آموزان بوده است که با همت شکل گرفته بالفعل شده و عملکرد نسبتا مناسبی را در سطح استان داشته است.

وی ادامه داد: ما باید در آموزش و پرورش از پایین نمونه‌های الهام‌بخش را شکل‌ دهیم و از بالا نمونه‌های الهام‌بخش را تشویق کنیم و عملا با نظام و ساختار ارزشیابی فعلی مدارس این کار همت زیادی میطلبد.

فضای مناسب ورزشی و زیستی دختران در مدارس مورد توجه قرار گیرد

در ادامه زهرا ربیعی مسئول امور بانوان جمعیت فرهنگیان جوان کشور ضمن تاکید بر هویت بخشی دختران دانش‌آموز گفت: آنچه در مدارس دخترانه نیاز به توجه بیشتری دارد و مورد هدف است، هویت دخترانه دانش‌آموزان است و طرحی از دهه ۷۰ بین وزرای آموزش و پرورش مطرح می‌شود و بعد هم رها می‌شود، چون فقط مسئولان به تهران می‌اندیشند.

وی ادامه داد: طرح مناسب‌سازی مدارس دخترانه طبق الگوی ایرانی اسلامی، در جهت ایجاد امنیت روانی و سلامت فیزیک دانش‌آموزان دختر در مدارس مغفول مانده است و فضای مناسب ورزشی و زیستی دختران در مدارس در حال فراموشی است.

ربیعی ادامه داد: در پسرها جشن تکلیف و مورد توجه قرار گرفتن عاطفی و آموزشی بدلیل مقارن شدن بلوغ شرعی و جسمی فاصله زیادی ندارد اما در مدارس دخترانه این موضوع با فاصله‌ی زیادی همراه است و نیاز به توجه و برنامه ریزی ویژه‌ای دارد.

مسئول امور بانوان جمعیت فرهنگیان جوان تاکید کرد: وضعیت ساخت مدارس دخترانه و پسرانه همانند هم هست، نیازهای دختران مخصوصا درخصوص بهداشت متفاوت است. بازتعریف هویت فرهنگی دختران در پساکرونا نیز مورد توجه بیشتری قرار دارد.

در پایان یادآور می‌شود: تغییر ساختارهای حکمرانی، دیوان سالاری و تمرکزگرایی در بخشنامه ها، محتوای مغفول مانده در کتاب‌های درسی و … از جمله نکاتی بود که توسط گروه‌های مردمی و جهادی حاضر در جلسه مطرح گردید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *